În parteneriat cu Primaria sectorului 3 și ISMB, Scoala Superioara Comerciala "Nicoale Kretzulescu" a inițiat la nivel municipal activitatea
PLOAIE DE VISE - eul in arta educației. Un proiect pentru TINE

vineri, 29 septembrie 2017

EXPLORARI INTERIOARE

Ă S T A - S   E U !!!

                Particip la ultimul antrenament înainte de Campionatul Național de KARATE … Este o stare de tensiune ….Sensei își dorește ca fiecare membru al echipei de performanță să câștige măcar câte o medalie ….Fac un meci cu Dani …. O clipă de neatenție….. pun garda prea jos pentru detenta lui Dani și …… întuneric ……Unde sunt oare ?!

Parcurg timid un culoar cu multe uși …O deschid  speriat, ușor, pe prima dintre ele. Zăresc doi tineri fericiți, îndrăgostiți, vorbind despre anii studenției și despre un viitor moștenitor. ,,Mi-ar plăcea să-l numim Andrei”, spune tânăra femeie.

Oare să fie vorba despre mine ?!   Parcă tânăra seamăna cu mama mea ….
Deschid  următoarea ușa …. Un bebeluş doarme în pătuț și un cățel Fox Terrier stă preșuleț pe pragul ușii, păzindu-l… Câinele seamănă cu primul meu prieten, Lucky. Să fiu eu cel din pătuț !?
Curios, înaintez spre următoarea ușă…Un băiețel, în prima zi de grădiniță, îi recită o poezie doamnei educatoare:  “Astăzi grădinița-ncepe/ Doamne cum o mai aștept !/ Sunt acolo mulți copii/ Și cu multe jucării”.
O !!! Dar aceasta este poezioară pe care mi-a scris-o bunica, pentru prima zi de grădiniță … da !!!  Ăsta-s eu ?!?!??
Nerăbator,  grăbesc pasul spre ușa următoare ….. Un băiețel zâmbește fericit, purtând  coronița de premiant, după primul an de școală….. Mă recunosc …Ăsta-s eu!
Devin tot mai curios… Deschid ușa următoare și văd un adolescent înalt, cu alură sportivă, părul castaniu, ochi căprui, concentrat, scriind ceva pe o foaie de hârtie …  da, da !!! Ăsta-s eu ! la Testarea Națională.
Ultima ușă… O deschid… o clasă a Colegiului Naţional “Matei Basarab”… Da ! acum sunt convins că  ĂSTA-S  EU!

Culoarul face un cot…aici ușile sunt pe ambele părți… Oare de ce? ... Deschid prima ușă de pe partea stângă … Incinta unui bar…cu fum, cu gălăgie... Închid repede ușa ….. NU!!!  Nu!!! Nu-mi place !!! Nu pot fi eu aici …
Deschid prima ușă de pe partea dreaptă a culoarului ... Un laborator …multe calculatoare ….DA !! mă recunosc, lucrând la unul dintre ele … Ăsta-eu! Informatica este mare mea pasiune, încă din prima copilărie.
Tot mai nedumerit, încerc următoarea ușă de pe stânga culoarului …ÎNCHISĂ !!! Încerc ușa de pe dreapta culoarului …. Tot ÎNCHISĂ ?!?!
Continui să încerc ușile, când pe dreapta…. când pe stânga …. dar același rezultat …. Totul este încuiat… Oare de ce ????

O lumină puternică mă deranjează … Sensei mă privește îngrijorat și zâmbește  ….
,,Își revine din leșin!” anunță fericit …,, Spune, știi cine ești ? Cum te numești? Știi ??? Hai vorbește!”
Da ! sigur că știu !!!  ĂSTA-EU, ANDREI! 

            Abia acum am înțeles …. Știu cine sunt, dar nu știu cine voi fi !!!   Am înțeles de unde vin…. Dar, mai ales, încotro mă îndrept…. Am înțeles că eu sunt cel care voi deschide ușile potrivite viitorului pe care mi-l doresc. Am înțeles că sunt responsabil pentru viitorul meu, pentru a ajunge un matur serios, cinstit, responsabil, de încredere.
Îmi doresc ca mereu să pot spune cu fruntea sus: ĂSTA-S EU!
Colegiul Naţional ,,Matei Basarab”
Comănescu Andrei
Clasa a IX-a B


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu